OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE EĞİTİM YAKLAŞIMLARI VE OKUL SEÇİMİ

Başlatan meldayildizcocuk, 27 Ocak , 2014, 14:21:31

« önceki - sonraki »

meldayildizcocuk

Değerli anne ve babalar;
Bir çoğumuz çocuğumuz dünyaya geldikten kısa bir süre sonra eğitimi ile ilgili bir takım endişeler yaşamaya başlarız. 0-18 aylık dönemde bire bir çocuğumuzun gelişimine ve eğitimine tanıklık eder,yön veririz.
18 Aydan sonra hızla bebeklikten çocukluğa geçen yavrumuz için artık ev ortamının yeterli olmadığını fark ederiz. Bu ''yeterli olamama''durumu kişiden kaynaklanmaz, çocuğun bakımını üstlenen kim olursa olsun (anne, anneanne, babaanne, diğer akrabalar veya bakıcı), onun gelişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarından kaynaklanır.
Bir çocuğun;
* Sosyalleşmesi ve dünyayı tanıyabilmesi için mutlaka başka çocuk ve kişilerle iletişim halinde olması gerekir.
*Dil gelişiminin sağlıklı desteklenmesi için kendisini ifade edebileceği doğal ortamların oluşturulması gerekir.
*Bilişsel  ve psikomotor gelişimi için uygun ve yeterli uyarıcı desteği sağlanmalıdır.
*Sosyal-duygusal alanda gelişmesi için duygularını ifade etmesine imkan sağlamalı söz ve davranışlarımızın çocuğa doğru  temas etmesi için rol model olmak gerekir.
*Yapabileceği her şeyi çocuğun kendisi yapabilmesi için cesaretlendirilmelidir.
*İhtiyaçları zamanında giderilmeli ve bunun için bir rutin oluşturulmalıdır.

Anne ve babalar, okul öncesi dönemle başlayan eğitim sürecinde çocuklarına nasıl bir eğitim aldırmaları konusunda tereddüt yaşayabilirler.
Bir uzman olarak, anne ve babalara samimiyetle tavsiye etmek ve hatırlatmak isterim;
*Çocuğunuzun okul öncesi dönemde en önemli ihtiyacının Oyun Oynama olduğunu unutmamalısınız.
*Güven, Sevgi olmazsa olmazdır.
*Bir şeyi bilmemek yanlış öğrenmekten daha iyidir. Örneğin sırf yabancı dil öğrensin diye çocuğunuza uzman olmayan, ana dili İngilizce olmayan bir yabancı uyruklu  öğretmenden İngilizce edinmesini beklemek ne kadar sağlıklıdır tartışılır. Erken yaşta yabancı dil ediniminin gerekliliğine inanmakla birlikte ülkemizde yetersiz ve yanlış uygulamalara dikkat etmenizi öneririm.
*  Okul öncesi dönemde çocuklar için  kocaman binalara da gerek yoktur, gerçek sevgi, bireysel farklılıklara duyarlı, sınırlı tutulan grup sayıları ile -tercihen maksimum 10 kişilik -
çocuğunuzun sağlıklı, mutlu, kendi ile barışık, değerleri olan bireyler olabilmesini sağlayabilirsiniz.
Eğitimde marka, materyal, oyuncak değil içerik ve gerçekliktir aslolan.


Sevgili Anne ve babalar;
Okul Öncesi Dönemde bir takım yaklaşımlar vardır;
Montessori, Reggio Emilia, Waldorf, High Scope, Çoklu Zeka gibi. Dikkat edilmesi gereken bir alanda birden çok yaklaşım var ise her yaklaşımın güçlü ve zayıf yönleri var demektir. Sizin kültürünüzle, yaklaşımınızla sözünü ettiğimiz yaklaşımların örtüşmesi önemlidir. Dünyada kabul görmüş yaklaşımların başarılı sonuçlar vermesi, mutlaka kültüre uyarlanmış olması ve kazandırdıklarının sizin gerçeğinize uygun olması gerekir.
Sağlıklı  çocukların öğrenme hızı ve kapasitesinin çok yüksek olduğunu gözlemlemekteyiz. Yani istediğiniz her şeyi öğretebilirsiniz. Burada önlenmesi gereken, çocuğun kendi özelinde değerlendirilmeden yapılan  ya da  yetişkinleri memnun edecek- çocuk dünyasından uzak- etkinliklerdir.
Her çocuğun bireysel farklılığını gözeten ve gelişimine uygun, ilgi ve merak uyandıran, kendi başına yapabilirken paylaşmayı da öğreten bir yaklaşımda eğitim ortamı tasarlanmalıdır.
Okul öncesi yaklaşımlarının güçlü bir sentezi ile; çocuğun yapabileceği her şeyi kendisinin yapabilmesine rehberlik ederken yoğun sanat ekinlikleri ile yaratıcılığını destekliyoruz. Bunu yaparken eğitim ortamının, materyalin, kullanılan dilin, yaklaşımın  gerçekçi ve doğal akışında gerçekleşmesini sağlıyoruz.

Sonuç olarak;
Sağlıklı her anne babanın istediği evladının mutlu olmasıdır. İyi bir eğitim almasıdır. Bu süreçte çocuklarımıza fırsat vererek, onlara rehberlik ederek sağlıklı nesiller yetiştirmeyi diliyorum.

Psk.Melda Çalışkan