ilişki ve emzirmek

Başlatan *deniz"Güven"im*, 07 Ağustos , 2010, 17:54:28

« önceki - sonraki »

мiŁenα.

eymende gece hiç kalkmaaz .bende hemen banyo yaparrım..

günah oolmaya bilir lakin ben manevi olarak rahat edemem..

yani psikolojik olarak :-\
[/b]


:love9: :love7: :love9:


*deniz"Güven"im*

bende rahat edemiyorum banyo yapmadan bende hemen abdest alıp cıkıyorum
Ninelerimiz ne yaparmış o zaman böyle hazır suda yok anlamıyorum biz cok rahatz muslugu cevirdigmizde suyumuz hazır ona ragmen bana zor geliyo banyo yapması

fıstık

bu bebekler ilişkiye giripte oldu niye emzirmek günah olsunki çok saçmaaaaa

gülay t.

Kendisine gusül farz olan kadın, yıkanmadan çocuk emzirip temizlik yapar, bulaşık yıkayabilir mi?

Yazar: Ahmed Şahin, 29-4-2006Gusletmesi farz olan kadın, ihtiyaç duyduğu anda gusülden önce çocuğunu emzirebildiği gibi, temizlik de yapar, bulaşık da yıkayabilir. Gusülsüzlüğü bu gibi hizmetlerine mâni olmaz.


Arkadaşlar yukarıdaki kısmı islami bir siteden aldım, güvenilir bir site. Bakmak isteyenler için adresini yazıyorum.
http://www.sorularlaislamiyet.com/index.php?s=article&aid=2589

elif35

Alıntı yapılan: __iLkNu®__ - 09 Ağustos , 2010, 00:48:12
bizimki Allah tan gece deliksiz uyur

zaten hemen koşa koşa duşa giriyorum hemen abdest alıp çıkıyorum olurda uyanır diye




benim de olursa öyle yaprım heralde bazen eşimle konuşuyoruz da eşimde diyoki kaynanam alt katımızda oturuyor ona veririz diyo eeeeeee dedim iş bitince alırız oldu canım dedim başka arzunn  :ehi: :ehi: :ehi:  şakası bile iğrenç bence  :igrenc: bakalım ben önce bir doğurayım da dimi  :toothy10: :toothy10:



♥♥ElMa ŞeKeRİm♥♥

ben de böyle duydum emzırmek kucagına almak dokunmak bıle gunahmıs dıye bılıyorum
ben de o sekılde hic emzırmedım
hemen banyoya gırerım ondan soınra emzırırım zaten kızım oyle cok ıstahlı bı cocuk olmadıgındfan hıcbır zaman meme yuzunden agladıgını bılmem o yuzden rahattım emzırmedım kızların da dedıgı gıbı ıcim rahat etmez manevi olarak :icon_thumright:

мiŁenα.

Peki temizlik vs yapmak günah değil o halde   :-\  geçen hoca konuştu en fazla işte şu kadar adım atabilirsin..

işte bastığın toprak sana vs vs sölüyor diye..

emzirmek günah olmaya bilir de

gezmek yanlış bildiğim kadarıyla :-\

biri başka diyor diğeri başka konuşuyor insan ikilemeçte kalıyor...

çok bildiğimden değil sadece duydugum şeyi paylaşıyorum.

peki bunların doğruluk payı ne kadar  :dontknow:




:love9: :love7: :love9:


✿sweet_sweet✿

kurani kerimde ne yaziyosa dogru olan odur.. bununla ilgili dua hadis yada bir aciklama yoksa gerisi dini irdelemeye girer.. kurani kerimde butun cevaplar mevcud.. ben henuz bakmadigim icin yorum yapamayacagim.. ancak yaptigim teksey bebegime temiz dokunuyorum oyle durumlarda.. yani bu konu acilincaya kadar aklimda boyle birsey yoktu.. ancak herzaman abdes alamasamda bu konuda temiz olmaya ozen gosteriyorumm..

bazi yorumlar var abdes alip dokunuyorum diye.. bu akla uygun yani dogrusu bu gibi geldi;.. kurani kerimi okuyan yokmu aranizda belki biliyordurr..

SiRiNe

duygucum canim sana katiliyorum tabiki insan cunub gezmemeli o an ölum felan gelir allah korusun
cunubken adim atilmamayacagina dair yiyip icilmeyegine dair kurandan ve sahih hadislerden sahabiden tabiun et tabiun birilerinden rapor edilmis belgeler olmasi lazim
yani bunu idda eden imam veya hoca delil sunmasi lazim.
nasil kurani kerim ap acik bir delilse dinimizi yasarkende delil uzerine yasamamiz lazim. duydum uyguladim olmamali.Allah cc en iyisini bilir.

мiŁenα.

gülommm :director: :director: :director: :director: :director:


senden düşüncelrini bekliyorum bu konularda senin blgili olduğunu düşünüyorum.


:love9: :love7: :love9:


мiŁenα.

Soru: Cünüpken bebek emzirilir mi? Gece yansı uyanıp bebek ağladığında gusül abdesti almak için bebek bekletilmeli mi? Halk arasında helal süt emmiş dedikleri durum bu mudur? (Elif Toprak)

Cevap: Cünüpken namaz kılınmaz ama yemek yenilebilir, çocuğa süt emzirilir. Cünüplük sütü kirletmez. O, bir dış temizliği gerektiren şeydir. Helal süt emmiş tabiri, inançlı, iyi huylu, haramı helali gözetleyen, haram yemeyen bir annenin sütüyle beslenmiş demektir. Annesinin sütü, helal lokmadan oluşmuş ise o çocuk helal süt emmiş olur.

Bu çocuk, iyi huylu, hak gözeten salih bir insan olur. Ama kadının sütü haram rızıklardan oluşmuşsa çocuğu haramla beslenmiş olur. Ancak bu, o kadının çocuğunun da mutlaka kötü huylu olması anlamına gelmez. Allah ölüden diri de çıkarabilir. Ana babası kötü huylu nice insan vardır ki güzel ahlaklıdır, çevresine yararlıdır. Bunun için Allah, insanı kendi eylemlerinden sorumlu tutar, ana babasının yaptıklarından sorumlu tutmaz.

süleyman ateş hoca böyle diyor kızlar hani kanal 7 de çıkan gözlüklü yaşlı hoca


alıntıçç


:love9: :love7: :love9:


SiRiNe

Alıntı yapılan: eyмeɴ  çαğαɴ_ﮡ - 13 Ağustos , 2010, 21:47:03
Soru: Cünüpken bebek emzirilir mi? Gece yansı uyanıp bebek ağladığında gusül abdesti almak için bebek bekletilmeli mi? Halk arasında helal süt emmiş dedikleri durum bu mudur? (Elif Toprak)

Cevap: Cünüpken namaz kılınmaz ama yemek yenilebilir, çocuğa süt emzirilir. Cünüplük sütü kirletmez. O, bir dış temizliği gerektiren şeydir. Helal süt emmiş tabiri, inançlı, iyi huylu, haramı helali gözetleyen, haram yemeyen bir annenin sütüyle beslenmiş demektir. Annesinin sütü, helal lokmadan oluşmuş ise o çocuk helal süt emmiş olur.

Bu çocuk, iyi huylu, hak gözeten salih bir insan olur. Ama kadının sütü haram rızıklardan oluşmuşsa çocuğu haramla beslenmiş olur. Ancak bu, o kadının çocuğunun da mutlaka kötü huylu olması anlamına gelmez. Allah ölüden diri de çıkarabilir. Ana babası kötü huylu nice insan vardır ki güzel ahlaklıdır, çevresine yararlıdır. Bunun için Allah, insanı kendi eylemlerinden sorumlu tutar, ana babasının yaptıklarından sorumlu tutmaz.

süleyman ateş hoca böyle diyor kızlar hani kanal 7 de çıkan gözlüklü yaşlı hoca

:icon_thumright: :icon_thumright: :icon_thumright: :icon_thumright:


alıntıçç


SiRiNe

13 Ağustos , 2010, 21:50:54 #27 Son düzenlenme: 13 Ağustos , 2010, 21:54:49 ★DuYGu★
[b]Bir insanın cünüb olması haram değildir ve cünüb olan bir kişi de pis değildir. Ancak bu durumda olan bir insan gusül abdesti almadan bazı ibadetleri yapamamaktadır.

Cünüp olan kimseye yasak olan şeyler aşağıya alınmıştır:
1 -Namaz kılmak,
2- Kabe'yi tavaf etmek,
3- Kur'ân-ı Kerîm'e dokunmak ve onu taşımak. Binâenaleyh üzerine âyet-i kerîme yazılı olan madeni veya kağıt paraya abdestsiz veya cünüp olarak dokunmak veya taşımak caiz değildir. (Mecma'ul-emhur c. l. s. 26 )


Bunun dışında cünüp olan kimse günlük işlerini yapabilir, kadın evinde temizliğini ve diğer işleri yapabilir. yaptığı işlerin hepsi temizdir.


Cünüp olanların yaptığı bazı şeyler vardır ki, bunlar kendileri için mubahtır. Ancak en kısa zamanda gusül almak iyidir. Özellikle bir namaz vakti geçirmeden yıkanmak ise farzdır. Bununla beraber cünüp olarak yemek içmek, uyumak haram değildir. Konuyu haram ve helal noktasından değerlendirmek böyledir.

Cünübün uyuması:

Gudayf ibnu'l- Haris şöyle anlatıyor: "Hz. Âişe'ye: "Rasulullah (s.a.v.) cenabetten gecenin başında mı yıkanırdı, sonunda mı?" diye sordum. Hz. Âişe (r.a.) şöyle cevapladı: "Bazen başında, bazen de sonunda yıkanırdı." Ben: "Allahuekber! Bu konuda genişlik veren Allah'a hamd olsun" dedim."(1)

Hz. Aişe (r.a.)'nin bir rivayeti de şöyledir:"Rasulullah, cünüpken uyur ve suya hiç dokunmazdı. "(2)

Hz. Ömer, geceleyin cünüp olduğunu (ne yapacağım) sordu. Rasulullah (s.a.v.): "Abdest al, uzvunu yıka, sonra uyu"dedi.(3)


Bu delillere göre, cünüp olan kimsenin uyumadan önce abdest alması daha uygundur. Bu arada şunu da unutmadan söylemek gerekir.

Bu uyuma işi namaz vaktinin geçirilmemesi şartına bağlıdır.

Cünübün yemesi ve içmesi:

Cünüpken insanların yeme ve içmesinin nasıl olacağını yine Rasulullah (s.a.v.)'ın sünnetinden öğrenelim. Rasulullah (s.a.v.), cünüpken yemek ve içmek istediğinde ellerini yıkar ve sonra yer içerdi.(4) "Peygamber (s.a.v.), cünüpken yemek yemek veya uyumak istediği zaman abdest alırdı."(5)


Cünüp olan kimsenin yemek içmek için sadece ellerini yıkaması yeterlidir, ancak abdest alması daha iyi olur.

Cünüp olan kimseyle oturmak:

Cünüp olan kimse diğer insanlarla oturabilir. Ancak dinimizce uygun olan hemen yıkanmasıdır. Ebu Hureyre (r.a.)'nin anlattığına göre, Rasulullah (s.a.v.), Medine sokaklarından birinde kendisine rastlamıştı. Ebu Hureyre bu sırada cünüp olduğu için, Rasulullah (s.a.v.)'in yanından sıvışıp gitti ve yıkandıktan sonra da geldi. Rasulullah (s.a.v.) onun geldiğini görünce sordu: "Ey Ebu Hureyre, neredeydin?" O da
cevab verdi: "ben cünüp idim, pis pis yanınızda oturmak istemedim." Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v.) şöyle dedi: "Sübhanallah! Müslüman pis olmaz."

Cünüp olana dokunmak:

Cünüp olan kimseye dokunmanın hiçbir sakıncası yoktur. Bu konuyla ilgili olarak şu hadisi delil olarak gösterebiliriz: Huzeyfe bin el- Yemân, bir gün Rasulullah (s.a.v.) ile karşılaştı. Peygamberimiz onunla musafaha etmek için ona doğru elini uzattı. Huzeyfe cünüp olduğunu söyledi. Rasulullah (s.a.v.) de bunun üzerine şöyle dedi: "Mü'min necis olmaz."(7)

Cünüp olan kimselerin yukarıda zikrettiğimiz şeyleri belli ölçüler içinde yapmasında bir sakınca yoktur. Yani cünüp olanın yemesi, içmesi, uyuması, toplum içinde bulunması mubahtır. Ancak mü'minin hem maddî hem de manevî olarak her zaman temiz olması gerekir.

Üzerindeki yükleri, ağırlıkları kaldırıp atması lazımdır. Bunun için ilk fırsatta, geciktirmeden gusül abdestini almak en iyisidir. Su bulunamadığı takdirde teyemmüm alarak bu yükten kurtulmak mümkündür. Teyemmümle ilgili bilgi almak için ilmihallere bakmanız yeterlidir.

Sonuç olarak gusüle ihtiyacı olan erkek veya kadın her müslümanın zaman geçirmeden bu işi yapması en doğru harekettir. Yine çocuklara bu konuda (guslün alınışı) bilgi vermek, gusül gerektiren hallerle ilgili bilgilenmelerini sağlamak için yeterli kitab ve kaynak eserin temin edilmesi çocukların eğitimi açısından yararlı olacaktır.

1 - Buhârî, Gusl 25, 27; Müslim, Hayz 21; Ebu Dâvud, Tah3aret 88, 90, Salât 343;
Tirmizî, Taharet 87; Nesâî, Taharet 163, 164,165, Gusl 4, 5; Muvatta, Taharet 77
2 - Ebu Dâvud, Taharet 88,90
3 - Buhârî, Gusl 25,27; Müslim, Hayz 25; Ebu Dâvud, Taharet 87; Nesâî, Tah3aret 167;
Tirmizî, Taharet 88; Muvatta, Tah3aret 76
4 - Nesâî, Taharet 163-166
5 - Nesâî, Taharet 163
6 - Buhârî, Gusl 23, 24; Müslim, Hayz 115; Ebu Dâvud, TahSaret 97; Timüzî, Taharet
89; Nesâî, Taharet 172
7- Nesâî, Taharet 172
Selam ve dua ile...

[/b]

gülay t.

Ayşecim cünüpken senin de alıntı yaptığın gibi yemek içmek bebek emziemek yasak değil. Yasak olan tek şey farz olan ibadetler. Peygamber efendimizde mümkün olan en kısa sürede cünüplükten yıkanmayı buyurmuş çünkü ne kadar geç yıkanılırsa o kadar çok vakit namazı aksamış olur. Yani dinimiz cünüp insana pis muamelesi yapmıyor, en kısa sürede yıkanmayı ibadetler aksamasın diye tavsiye ediyor.

Yoksa cünüpken oluşan pislik manevi bir pislik, bebek emzirmeye veya herhangi bir iş yapmaya engel değil. Cünüpken emzirmek helal olmasaydı o zaman biz kadınlar lohusayken ve adetken de cünübüz hiç emzirmememiz lazım. Bizim dinimiz mantık  ve kolaylık dini arkadaşlar kendinizi ve bebeğiniz zora sokacak bu tür söylentileri iyice araştırmadan uygulamayın.

Lă_Tăhzen!

bazı anneller bebekeriniş cunup olmadıkları zamanlarda abdest alıp emziyor bu takvaya gırıyor  biz işin fetvasına bakalım  ;)