Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Messages - rastlantisal

1
Merhabalar.
Bu konu hakkında bilgisi malumatı olan var mı acaba?
Türkiye'deki evlat edinme yasaları mı geçerli?
2
Oğlum 1,5 yaşında iken annesini görmeksizin 5 gün sadece ben baktım. Gayette iyi oluyor hatta. :)
Anne baba olmaktan ziyade sorumluluk bilinci ile alakalı konu. Çocuğun döngüsü belli.
altını değiş, karnını doyur, oyna, uyut :D
3
Merhabalar tekrardan.
Günlerdir bakıyorum kameradan. Genel rutinleri yazdığım gibi. Sabahları ağlıyor zaten çocuklar aileden ayrılmamak için. Sanırım o kreş'in izlediğim sınıf öğretmeni ile alakalı. Ancak tasvip etmedim. İşin ilmini öğrenmiş birinin böyle yapması hiç hoş değil. Hani belki oruçtur diyeceğim de çocuktan kıymetli ne var...
4
Merhabalar tekrardan.
Oğlumun gideceği kreşi bugün kameradan izledim. Çocuklar sürekli yuvarlak bir masanın başında oturuyorlar. Ağlayanlara şevkat vs de gösterilmiyor. Bu eğitim için şart ama fazla gaddarca geldi bana. Neticede iki yaşında bir çocuğa bunu yapmak çokça doğru değil. Çok fazla kural ile karşısına çıkamazsınız. Yaramazlık yapanların oyuncağı alınıyor ve düşünme sandalyesine oturtuluyor. Nizam, askeri nizam. Oyun namına da bir şey yok. 2 yaşında 12 çocuğun olduğu bir sınıfta oyunsuz, sürekli sabahtan akşama kadar yuvarlak bir masada oturtmak o çocuğa işkenceden öte birşey olamaz. Birde eli ağzında bir çocuk vardı. Ona da elini ağzından çekmesi gerektiği söyleniyordu. Oysa çocuk diş patlatıyor. Bu çok normal bir hareket çünkü deli gibi kaşıyor. Tüm kreşler böyle mi? Keza bu kreş yaşadığım muhitin en iyisi.
5
Bilgisayar ve Çevre Birimleri / Yardım hakkında
11 Temmuz , 2013, 11:29:57
Merhaba değerli arkadaşlar.
Ekmeğimi teknolojiden kazanıyorum. Bu başlık altında bilgisayar, telefon, tablet vs gibi her türlü teknolojik alet ile ilgili sorunlarınıza yardımcı olmaya çalışacağım.
Saygılarımla.
6
Verdiğiniz bilgiler için herkese teşekkür ederim. İçim biraz daha rahat artık.
7
Malumunuz şehirlerde yaşıyoruz. Etrafında arkadaşı, abisi yada kardeşi yok. Çocuk oyun oynamak istiyor ama enerjisini de doğru dürüst atamıyor. O yüzden sıklıkla anneannesine göndermek zorunda kalıyorum. Kreşte arkadaşları da olacak. Tek çekincem annesi de aynı kreşte çalışmaya başlayacak. Bu çocuğu olumsuz etkiler mi kestiremiyorum.
8
Merhabalar,
23 aylık meraklı bir tosuna sahibim.
Benzer şeyleri yaşıyorduk ancak eğitmeyi başardım. Genel olarak yapmaması gereken birşey yaptığında yanına oturup sakin sakin anlatıyorum. Yine yapmaması gereken birşey yaptığında sert tepki vermeyi evde yasakladım. Birimizin hayır dediğine öbürünün evet demesini yasakladım. Ağladığında veya inatla istediğinde kati suretle isteğini yerine getirmeyi yasakladım.
Şimdi inadın ve ağlamanın işe yaramadığını, eğer birşeyi çok yapmak istiyorsa bunu bize söylemesi gerektiğini anladı. Henüz konuşmuyor ama beden dili ile bunu bize anlatıyor.
Bana göre burada en önemli husus, kendisinin bir tanrı gibi hissettirmemek. Bilakis ailenin, doğanın, dünyanın bir parçası olduğunu öğretebilmek. En güzel yollarından biri de rutin ev işlerinde size yardım etmesine müsade etmek. Yemeğini kendisinin yemesine (ki etraf batabilir kesinlikle tepki vermeyin) müsade etmek. Doğaya ait herşeyi ona anlatabilmek ve kendisi ile özdeşleştirmesine müsade etmek.
Saygılarımla.
9
Merhaba değerli arkadaşlar,
Eşimde çalışmak zorunda olduğu ve tosunuma kimsenin bakamayacağı için onu kreşe vermeyi planlıyoruz. Eğer verirsek 2 yaşında olmuş olacak.
Bu yaş kreş için uygun mudur?
Saygılarımla.
10
@elfo hanım, zeka esasen genetiktir. Az yada eksik besleyerek bebeğin zeka potansiyelinden çalıyoruz. Fazla besleyerek ise üzerine katkı yapamıyoruz. Eşim hamile iken folik asit hiç kullanmadık. Onun yerine beslenmesine dikkat ettik. Artık bilgiye ulaşmak çok kolay. Haftada 2 kere balık (bilhassa hamsi ve palamut. Bu balıklarda siyah bir çizgi mevcuttur bilirsiniz. O kısım bilhassa folik asit konsantresi gibidir.), bol bol ceviz vb gibi yiyecekler tükettik. Bunun yanında mevsim sebzesi meyvesi ne ise her türünden tükettik. Her ne kadar besinler direk birbirinin muadili gibi olsalarda detayda farklılıkları mevcut.
Diğer yandan aşerme ve tiksinme olayının ben tamamen bedenin ihtiyacına göre olduğunu düşünüyorum. Çocuk her şekilde ona lazım olan şeyleri sizden alacaktır. Eğer sizde birikmiş yoksa mevcutlarınızdan tüketip alacaktır. Yani ben beslenmenin çocuk için değil aslında anne için hayati olduğunu düşünüyorum. Netice de o sihirlibahçe de hayat var etmek hiçte azımsanacak bir olay değil.
Zeka hususunda ise;
Zeka aslında 3 temelde oluşur. Mevcut IQ testleri sadece birini baz alır. Buna aldanmamak gerekir.
1) IQ. ham motor gücüdür. Mikroişlemci gibi de düşünebilirsiniz. Ne kadar çoksa o kadar fazla işlem yapabilir manasına gelir.
2) Duygusal zeka. Bu tamamen çocuğun madde ile irtibatına bağlıdır yani dünya ile iletişimine. Gelişmesini sağlayan ağırlıklı faktör iletişimdir. IQ'su düşük ama duygusal zekası yüksek nice başarılı insanlar biliyorum. Hatta diyebilirimki duygusal zeka IQ'dan daha önemlidir. Bunun gelişimi ise tamamen biz ailelerin çocuklarımızı doğru yönlendirmesine, doğru tepkiler vermemize bağlıdır. Örneğin çekmeceyi karıştırmak isteyen bir çocuğun sürekli "hayır" ile bloke edildiğini kerelerce görmüşsünüzdür. Bırakın dağıtsın, merak etsin ve öğrensin. Yoksa bu "hayır" kelimeleri çocuğun bilinçaltında kalıyor ve ne zaman birşeyi merak edecek olsa içten bir "hayır" kelimesi bilincini engelliyor. Bizler büyük olanlarız. Yani onlar dağıttığında arkalarından toplayacak olanlarız. Daha iyisi dağıttığı yeri çocuğa toplaması gerektiğini öğretebilmek.
3) terimsel olarak tam nedir bilmesem de işlenmiş motor gücü diyebiliriz. Hızlı okuma, hızlı işlem vs vs gibi birçok şeyi kapsar bu zeka. Çocuklarımızın muhakeme becerisi ile doğrudan orantılıdır. Bunun gelişimi duygusal zekaya doğrudan bağlantılıdır. Öğretmen dışında birşey yapamazsınız. Kendi sürekli tecrübe ederek öğrenecektir.

Eşim nizama, temizliğe çok özen gösteren bir insan. Başta ev dağılmasın diye doğrudan "hayır" derdi. Neden böyle dediğini ve böyle dediğinde ne olabileceğini kendisine anlattım. Ardı sıra dağıttığı çekmeceleri toplamasını öğrettik oğlumuza. Herşeyi boşaltıp inceleyip oynayıp geri koyuyor. Takdir edersinizki tıkıştırarak koyuyor ama şimdilik daha fazlasını beklememek gerekir.
11
Tekrardan merhabalar.
Elif Hanım, oyunlarımız genel olarak zeka üzerine oluyor. Özellikle şu yada bu oyun diyemem. Yani herhangi bir oyun setini alıp karşılıklı oynamıyoruz. Karar vermesi gereken oyunlar oynuyoruz. Misalen birbirine benzer kutuların birinin altına oğlumun göreceği şekilde küçük bir top yerleştiriyorum. Sonra kutuları karıştırıyorum ve oğlum topun hangi kutuda olduğunu buluyor. Veya mandallar ile yaptığım şekli yine mandallar ile yapmaya çalışıyor. Bazende bilgisayarın faresi oyuncağımız oluyor. Farenin ekrandaki imleçi hareket ettirdiğini kavradı. Doğru hareket ettirerek izlemeye bayıldığı klibi durdurup devam ettirmeye çalışıyoruz vs vs. Bazende saklambaç, yakalamacılık veya emekleme gibi bayıldığı oyunları oynuyoruz oğlumla. Yani bizim için evdeki herşey oyun maksatlı.  :)
12
Verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim. Hatırlanmak ayrıca güzel.  :)
Yine buradan edindiğim bilgiler ışığında beslenmesine dikkat ediyorum. Balık delisi kendisi zaten. En kötü haftada 1 kere sezon balıklarından yiyor.
Zeka gelişimi açısından olabildiğince çok oyunlar oynamaya özen gösteriyorum. Bilhassa muhakeme becerilerinin gelişimine dayalı oyunlar oynuyorum. Bazende ikimiz birden çocuk oluyoruz.  :)
Uzun süredir forumu takip ediyorum. Sizlerden edindiğim bilgi, tecrübe ile öğrenmeye kalksam belki yüzlerce yıl sürecekti. Herşey için teşekkürler.
Takip etmeye devam.  :)
13
Merhabalar.
Oğlum Mehmet Emin artık 15. ayına ulaştı.
13. Aydan itibaren yürümeye başladı. Yürümesi yavaş yavaş değil birden kalktı ve yürüdü. Bilhassa yaşına girdikten sonra ki zeka gelişimi beni hayretler içinde bırakıyor. Gün be gün geliştiğini görmek insanı şaşırtıyor.
Artık küsmeye, alınmaya, kızmaya vb gibi tepkilere başladı. Merak ve inceleme dürtüsü hat safhada.
Televizyona ve çekmecelere ulaşamasın diye önüne sehpa koyduk. Televizyona ulaşmak için sehpaya tırmanmaya başladı. Geçen gün beni hayrete düşüren ise çekmecelere ulaşmak için sehpayı itiyor olması idi. Sehpa bir noktada halıya denk geldiğinden daha fazla gitmedi. Geri çekilip durumu gözlemledi. Sonra halıya denk gelen ucunu kaldırıp zemine koyarak itmeye devam etti. Bir süre sonra yandaki bilgisayar masasına denk geldiğinden daha fazla itemedi. Yine durup gözlemledi ve daha fazla gitmeyeceğine kanaat getirip sehpayı yana devirdi.
Bu tarz şeyler 15 aylık çocuk için normal mi?
Aynı şekilde bir nesnenin yerini öğrendiğinde bir daha asla unutmuyor. O nesneyi eline geçirene kadarda pes etmeksizin uğraşıp duruyor.
14
Tanışma Bölümü / Ynt: Merhabalar.
13 Ağustos , 2012, 16:03:51
Alıntı yapılan: ßăʟßöƈεğἶ - 13 Ağustos , 2012, 15:56:20
Merhaba, hoşgeldin  :flowers:
Maşallah yaşına girecek oğlunuz :nazar:
Sizede iyi forumlar, burda öğreneceğiniz çok şeyler var :)
Çok teşekkür ediyorum.
"birşey sormak için" geldim birkaç gün önce. Ancak bir daha çıkmak mümkün olmadı. :)
15
Tanışma Bölümü / Merhabalar.
13 Ağustos , 2012, 15:48:23
Merhabalar.
Adım Ümit.
32 yaşında ve aslen Trabzonluyum. 21.09.2011 doğumlu (1,5 ay erken doğduk) bir oğlum var. Oğlumun adı Mehmet Emin. Anlayacağınız üzere onun sayesinde sizlerle tanışma / paylaşımda bulunma imkanım oldu. Burada olmak çok güzel.
Ayrıca bilgisayarcıyım. Hali hazırda limango'da sistem destek uzmanı olarak çalışıyorum. Bilgisayarla ilgili teknik konularda seve seve yardımcı olurum.
İyi forumlar.