19 Nisan , 2024, 18:21:08

Haberler:

www.herseyibilen.co Durma! Merak ettiğin her konuda her soruyu sen de sor!


Sünneti yaptırmalı mıyım?

Başlatan °•.ℓανιηуα.•°, 22 Ocak , 2013, 12:54:59

« önceki - sonraki »

Balböceği


°•.ℓανιηуα.•°

7-kimseyi düşündükleri ve uyguladıkları için yargılamasak.

siz sünnet karşıtı iseniz bu size.  :dontknow:



ferruh1234

Ben yukarda bilgecan ananın dediği gibi bir durum varsa çocuğu etkilemeden sünnet yapılmasını şiddetle destekliyorum ama birde son derece sağlığı yerinde olan çocuk var..yani bünyeye göre bazısı için elzemdir ama gerçekten kendini iyi hisseden ürolojik sağlığı yerinde olanlar var estetik açıdan da sorunsuz yani sadece temizlenmesi yeterli derken onları kastetmiştim hepinize saygı duyuyorum konu açmaza girmeden uzatmadan hepinize Mutlu pazartesiler..görüşürüz babay.. :wave:

destina06


...ŞehzadEfe...

Kim oldukları ve neye hizmet ettikleri herkesçe bilinmeyen bir kısım insanlar, her şeye bid'at diyorlar. Sanki din yeni gelmiş gibi, dinin Peygamberi yokmuş gibi, her fırsatta dinimiz ve Resulullahın vârisleri olan İslam âlimlerini sorgulamaya çalışıyorlar. Bunlar kıyamet alametidir. Çünkü hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
(Kıyamet yaklaştıkça, yeniler, önceki âlimleri cahillikle suçlayacaktır.) [İbni Asakir]


Sünnet olmak İslam'ın şiârındandır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Sünnet olmak, erkekler için, sünnettir.) [Taberani]

Sünnet ikiye ayrılır: Sünnet-i zevaid ve sünnet-i hüda.
Sünnet-i zevaid: Resulullahın giyim, yemek, içmek, oturmak, barınmak, yatmak ve yürümekteki âdetleri bu sünnete dahildir.

Sünnet-i hüda: Ezan, ikâmet okumak, cemaat ile namaz kılmak gibidir. Bunlar, İslam dininin şiârıdır. Çocukların sünnet edilmeleri de bu sünnete dahil edilmiştir. Bu sünnete Arapça'da hıtan denilir. Sünnet olmak [hıtan], İslam'ın şiârı kabul edildiği için akıl baliğ olanları sünnet etmelidir.


Çocuğun sünnet olmasının belli bir yaşı yoktur. Ancak, yedi ile on iki yaş arası en iyisidir.

öznurum yaa yeni doğan sünneti yaptırmak lazım yada 7 yaş dedikleri gibi zor bir karar keşke yenidoğan yaptıraydık
Sadece filmlerde olur sanırdım böylesine büyük aşklar
Bizim seninle doğmayı bekleyen bir oğlumuz var

ferruh1234

11 Mart , 2013, 14:09:44 #95 Son düzenlenme: 11 Mart , 2013, 14:23:44 ferruh1234
yazmıyim dedim ama son bir kez daha bir konuya açıklık getirmek istiyorum ben sünnete bidat falan demedim..sünnete bidat demek farklı bu konuda onu serbest bırakmak farklı eğer çocuk Maddeyi kavramadan sünnet edilmediyse, yaşı ilerlediyse..ya hem sonra 12 yaş ne demek yaa..! sen 12 yaşında bir çocuğa artık karışamazsın o karar verebilecek bir yaştadır..Dini açıdansa Dinimizce sünnet temizlik açısından hijyenik bir durum oluşturduğu için İbrahim peygamber zamanında tavsiye edilegelmiş bir uygulamadır..Dinimizin bize zorunlu kıldığı şey Temizliktir ve doğal olarakta sünnette temizlik sağladığı için tavsiye edilegelmiştir..eğer yüksek bir gayretle temizlik sağlanabiliyorsa olmamasında mahsur yoktur..Demin dediğiniz gibi (12 falan) çocukla iletişime geçip bu konuda neler hissettiği ve bu durumu isteyip istemediği sorulup eğer istemiyorum derse temizliğe her zaman önem vermesi tavsiye edilebilir kararını değiştirirse yardımcı olunacağı söylenebilir.. yani burada çocuğun fikri çok önemlidir..çocuklarını sünnet yaptırmak isteyenler bunu çocuğun Maddeyi kavrayamadığı bilincinin açılmadığı dönemlere denk getirmelidir yani en geç 2 yaşına kdr..Teşekkürler..

hümeyra_t_e

ya arkadaşım kimsin necisin sünnetçi başı kesildin başımıza tamam uzatmicam diyosun yazdıkca yazıyosun biz sana ne açıklama yapsak kabul etmıcen tutturmuşsun temizlik için madem orası en mahrem bölge ögretme temizligi oranın lafını etme oğluna sanane ister temizler ister temizlemez pipi onun deilmi töbe ya biz cocuklarımıza herşeyin iyisini gösterip yapmakla mükellefiz sünnet temizlikte kolaylık saglıyosa kolaylık saglıyoruz habire mikrop kapck korkusuyla ugraşmasnlar ileride diye.sen yaptırma oğlunu büyüyüp akli iyice erınce sana anne niye beni zamanında sünnet ettirmedin şimdi böyle zorlanıyorum dedignde şaşma koca adamı dr gôtürürsün ozaman sünnete.. Sen yaptırma yaptiranada karışma konuyuda uzatma

°•.ℓανιηуα.•°

bu arada ferruh arkadaş bana özelden de yazmışsınız ama yazdıklarınızı kendinize saklayın.

arkadaşta sapıklık da var sanırım. yok sünnet orgazmı öldürüyormuş da yok gelininin daha çok zevk almasını istermiş. töbe töbeeee  :ehi:



kelebegimm

bu arada benim dikkatimi ceken bise var ilk basda
karsi oldugunu cocuk buyuyunce kendi akliyla firiyle hareket etmesi gerektigini solemis
sonra konusulmus baya ilk 40 gune donmus olay
sonrada 0,2 yasa dönmus
zaten biz ve dokdorlarda 02 yasa kadar daha uygun dioki :dontknow: :dontknow: :dontknow:


]

muhribe

bana da yazmış özelden bişeyler
okumadım, cevap da yazmadım
sallayın arkadaşlar, nasılsa beyefendi en az 50 kat bilgiliymiş bizden bu konuda hıhh smiley  :ehi:

destina06

sünnetçi heralde dicem ama öyle olsa sünneti savunması lazım oğlun pipisiyle başı dertte :ehi: :ehi: :ehi: :ehi: :ehi: :ehi: kestir ya da kestirme ya yeminlen şurayı okuyup okuyup gülüyorum ne manasız bir konudur.Hayır söylenenleri dinlemeyip dediğim dedik çaldığım düdük diyorsan niye hala yazıp duruyosun ki gördüğün üzere burda seninle aynı fikirde olan ve senin yazdıklarından etkilenip acaba diyen haklı mı diyen kimse yok :dontknow: :wave: :toothy10: :toothy10: :toothy10: :toothy10:

he ayrıca özeldn bana da yazmış :laughing7:

muhribe

herkese üşenmeyip ayrı ayrı dil döksüyse  :-ooo olucam  :ehi: :ehi: :ehi: :ehi:

ferruh1234

ben vazifemi yaptım kim ne alıyorsa alsın..ben daha fazla sataşmaya maruz kalmak istemiyorum artık..

Balböceği


almila__

SLAM'IN BİR ŞİARI: SÜNNET OLMAK

Hüseyin OKUR kaleme aldı, DİĞER YAZILAR bölümünde yayınlandı.

Sünnet tarihin başlangıcından beri insanların bilip, İslam dini gelinceye kadar yapageldikleri eski bir ameliyedir. Hz. İbrahim'in (a.s) yüce Allah'ın emriyle ilk sünnet olan kimse olarak bilinmesi, bu işin ne kadar eski bir uygulama olduğunu ortaya koymaktadır.

Ebu Hüreyre'den (r.a) rivayet edildiğine göre Rasulullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur: "Şu beş şey fıtrat gereğidir: Sünnet olmak, kasıkları tıraş etmek, tırnakları kesmek, koltuk altını temizlemek, bıyıkları kırpmak." (Buhari, Müslim) Peygamberimiz (s.a.v) bir diğer hadislerinde ise şöyle buyuruyorlar: "Dört şey var ki, bunlar peygamberlerin sünnetlerindendir. Sünnet olmak, güzel koku sürünmek, misvak kullanmak ve evlenmek." (Tirmizi)
"Sünnet olma" fiili her ne kadar öteki sünnetler arasında sayılıyorsa da alimlerden pek çoğuna göre vaciptir. Çünkü sünnet olmak hem dinin ve hem dindarlığın şiarıdır. Müslümanın gayrimüslimden ayırt edilmesi buna bağlıdır. Hatta Müslümanlıkta sünnet olduğunu bilmeyen gayrimüslim dahi yoktur. Sünnet olmanın önemine atfen İslam alimleri demişlerdir ki: İman edip Müslüman olan biri, İslam'dan önceki adetlere uyarak tıraş etmeyip bıraktığı kılları kesmesi, İslam'a göre kendine çeki düzen vermesi ve sünnet olması vaciptir. Çünkü bu hususta Rasulullah'ın sarih emri vardır ve emir de vücubu gerektirir.

Useym İbn Kesir, babası yoluyla dedesinden şöyle nakletmektedir: Dedesi Rasulullah'ın (s.a.v) yanına gelerek, "Ben Müslüman oldum!" der. Bunun üzerine Efendimiz (s.a.v) "Üstünden (başından ve bedeninden) küfür kıllarını at ve sünnet ol" buyurur. (Ebu Davud) Rasulullah'ın (s.a.v) yeni Müslüman olan bu zata "Üstünden küfür kıllarını at" buyurması, o kimsede bazı kafirlerin, alameti farikası olarak uzattıkları saçlarının kesilmesi gereğine işarettir. Çünkü bazı bölgelerdeki gayrimüslimler başlarını değişik bir biçimde tıraş ederlerdi. Ve kendilerine has bir alamet olarak başlarının bir yerindeki saçları uzatırlardı. Yine Efendimiz'in (s.a.v) ona sünnet olmasını emretmesi de bu işin İslam'ın ve Müslümanlığın bir şiarı olmasından dolayıdır.

SÜNNET NE ZAMAN YAPILMALI?

Kelime-i Şehadette olduğu gibi Müslüman olanla olmayanı birbirinden ayıran bir alamet olarak telakki edilen sünnet ameliyesi, bazı alimlerce vacip ve hatta farz denecek kadar mühim dini bir emir kabul edilmiştir. İmam Şafi (r.ah), "Buluğ yaşına ermeden önce çocuğu sünnet etmek velisine vaciptir" demiştir. İmam Malik de (r.ah) "Sünnet olmayanın hem şahitliği hem de imameti makbul değildir" diyerek, peygamberlerin sünnetinin dinimizde ne kadar önemli olduğunu beyan etmişlerdir.

Sünnetin hangi yaşlarda yapılacağına dair ortak bir görüş yoktur. Bölgelere göre 7 günlükten buluğ çağına kadar değişmektedir. Çocukların buluğa ermeden sünnet ettirilmeleri babalarının bir vazifesidir. Hz. Peygamber (s.a.v) torunları Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin'i doğumlarının yedinci gününde sünnet ettirmiştir. Bazı çocukların, birtakım rahatsızlıklara veya özel durumlara bağlı olarak doğumun hemen arkasından veya ilk günlerde sünnet edilmesi, bazılarının ise bünyenin güçlenmesi için belli bir yaşa kadar beklenilmesi daha uygun olabilir.
Fakat alimlerin birçoğu çocuğun ergenlik çağına yaklaştığı zaman sünnet edilmesinin vacip olduğunu söylemişlerdir. Çünkü buluğ çağına yaklaşan bir erkek için dinin emir ve yasakları (mükellefiyet hükümleri) başlayacak, ilahi buyruklara göre amel etmekle memur kılınacaktır. O halde bir çocuk buluğ çağına girmeden önce sünnet olmalıdır ki sünnetli bir şekilde mükellefiyet hükümleriyle karşılaşsın.

SÜNNET TEMİZLİKTİR

Sünnet olayının tıp ilminin ilerlemesiyle hikmet değeri daha iyi anlaşılmıştır. Erkeklerin sünnet olmadığı toplumlarda rahim hastalıkları oranı, sünnet olan toplumlara göre çok daha fazladır. Sünnet ameliyesinin sağlık açısından sağladığı yararlar yanında belki de en önemli hususu ibadetler sahasında kendisini göstermektedir. Zira temizlik ibadetlerin sıhhati için mukaddem bir şarttır. Bu şart gerçekleşmediği zaman, bazı ibadetlerin selametinden söz etmek mümkün değildir. Fakihler, "Sünnetsiz kimse abdestini ve namazını bozmaya kendisini arz etmiş olur" derken, idrarın vücuttan atılımının zorlaşacağını ve kimi zaman farkında olmadan kirli bir elbiseyle ibadet edilmiş olunacağını kastetmişlerdir. Yukarıda zikrettiğimiz üzere, İmam Malik'in (r.ah) sünnetsizin imamlığının makbul olmayacağı sözünün dayanağı o kimsenin temizlik hususunda yeterli hassasiyeti gösteremeyeceğindendir.